Morgen D-day! 20 km door Brussel!

Morgen D-day! 20 km door Brussel!

 

Morgen is het eindelijk zover: de loopwedstrijd 20 km door Brussel! 14 weken heb ik hier naar toegeleefd. 14 weken sinds 22 februari – bijna 6 op 7 – heb ik niets anders gedaan dan lopen, lopen, lopen (sorry aan familie en vrienden die mij minder gezien hebben hierdoor!) Aan motivatie en zin géén gebrek! We vertrekken namelijk morgenvroeg om 6u30 met een bus met ongeveer 50 man 🙂 ! Brussel, here we coooome!

20 km door Brussel

Morgen is het al de 37e editie van de 20 km door Brussel (voor mij zal het de eerste keer zijn). Ieder jaar doen zo’n 40 000 lopers mee met 121 verschillende nationaliteiten! Vorig jaar waren dat 27 % vrouwen en 73 % mannen met de beste tijd tot nu toe van 59 minuten en 5 seconden, wow! Zonder blessures vooraf: check – Zonder blessures achteraf: ?

Eigenlijk is de helft van mijn missie al geslaagd. Enerzijds wilde ik de 20 km door Brussel uitlopen (dat zal morgen nog moeten blijken 😉 ), maar anderzijds wilde ik ook opbouwen en naar deze 20
km toe trainen zonder pijn. Ik wilde niet uit het niets plots 20 km lopen. Daarom volgde ik 14 weken lang het trainingsschema dat werd aangeboden op de website van de 20 km door Brussel (ik koos het schema voor gevorderden).

20 km door Brussel

Mijn favoriete plek om te lopen was ‘Sterrebos Running Track’. Dat is een mooi bos in de buurt van waar ik woon. Van de 14 weken heb ik 4 dagen wat afgeweken van het schema omdat ik op citytrip was met vriendinnen naar Dublin, maar voor de rest heb ik alles héél correct gevolgd. En met resultaat! Momenteel voel ik mij in topvorm en heb ik nergens last van. Hopelijk kan ik morgen na de wedstrijd hetzelfde zeggen . Dat zou toch moeten na mijn opbouwproces denk ik dan. To be continued…

20 km door Brussel voor het goeie doel

Het leuke aan de 20 km door Brussel is dat er allerlei goede doelen aan verbonden zijn. Zo kan
je inschrijven via goeie doelen en lopen we niet alleen voor onszelf maar ook voor anderen! Onze groep heeft zich ingeschreven via BrunX, met ons inschrijvingsgeld steunen wij 5 sociale organisaties in Brussel: ATLEMO, DoucheFLUX, Les Gazelles de Bruxelles, Buurtwinkel Anneessens en Minor Ndako.

Verloop van de dag

Wij vertrekken al met een bus om 6u30 vanuit Gits om zeker op tijd te zijn (bedankt aan Michelle & haar familie om dit allemaal zo goed te organiseren!). In Brussel aangekomen kunnen we tussen 8u en 9u30 ons borstnummer afhalen in de tent van BrunX. De wedstrijd start om 10 uur in het Jubelpark in 6 golven (zo moesten we bij inschrijving meegeven voor welke tijd we ongeveer zouden gaan). Vermoedelijk zullen we rond 12u30 – 13u over de eindmeet lopen (let’s hope so). Maar dan is het nog niet gedaan voor ons! Met alle 13 leden uit onze ‘Wij halen de 20 kilometer Facebookgroep‘ zijn wij nog uitgenodigd bij Amber voor een hapje (BBQ, mmm) en een drankje om gezellig na te praten over de wedstrijd, toooof!

20 km door Brussel

Trainingsschema 20 km deel 2

Ik gaf jullie al het 1e deel van mijn trainingsschema mee in mijn vorige blogpost over de 20 km van Brussel nu geef ik jullie het vervolg mee voor de geïnteresseerden. Enjoy!

WEEK 7

Maandag 45 min
Dinsdag Rustdag
Woensdag Spiertraining
Donderdag 1 uur
Vrijdag Rustdag
Zaterdag 90 min
Zondag 45 min

WEEK 8

Maandag 45 min
Dinsdag Rustdag
Woensdag Spiertraining
Donderdag 1 uur
Vrijdag Rustdag
Zaterdag 90 min
Zondag 45 min

WEEK 9

Maandag Spiertraining
Dinsdag 1 uur
Woensdag 12 km
Donderdag 2 x 2 min / 2 x 3 min (break 2 min)
Vrijdag Rustdag
Zaterdag 90 min
Zondag 45 min

WEEK 10

Maandag Spiertraining
Dinsdag 45 min
Woensdag 15 km
Donderdag 1 x 1 min / 1 x 2 min / 2 x 3 min / 1 x 2 min / 1 x 1 min (break 1 min)
Vrijdag Rustdag
Zaterdag 90 min
Zondag 30 min

WEEK 11

Maandag Spiertraining
Dinsdag 45 min
Woensdag 15 km
Donderdag 4 x 3 min (break 2 min)
Vrijdag Rustdag
Zaterdag 1 h 45 min
Zondag 30 min

WEEK 12

Maandag Spiertraining
Dinsdag 1 h
Woensdag 15 km
Donderdag 2 x 2 min / 2 x 3 min / 2 x 2 min (break 2 min)
Vrijdag Rustdag
Zaterdag 1 h 45 min
Zondag 30 min

WEEK 13

Maandag Rustdag
Dinsdag 15 min
Woensdag 15 km
Donderdag 6 x 20 sec (break 1 min)
Vrijdag Rustdag
Zaterdag 1 h 45
Zondag 30 min

WEEK 14

Maandag Rustdag
Dinsdag 1 x 2 min / 1 x 3 min / 1 x 4 min / 1 x 3 min / 1 x 2 min (break 2 min)
Woensdag 75 min
Donderdag 8 x 30 sec
Vrijdag 1 h
Zaterdag 20 min
Zondag 20 km door Brussel

Duimen jullie mee?!

Aan alle mensen die zich morgenochtend nog eens zullen omdraaien in hun warme bed, denken jullie eens aan ons? Wij, al zwoegend door de straten van Brussel de warmte aan het trotseren. Gelukkig zullen wij daar ter plaatse sowieso genoeg supporters hebben, want wij nemen ze gewoon mee op de bus naar Brussel :D! Let’s gooooooooooooooooooo!!!

Sluit Menu