Time To Move Run van Vittel in Parijs

Time To Move Run van Vittel in Parijs

 

Afgelopen weekend, tijdens de overgang van zomeruur naar winteruur (van 2 tot 2 uur), liepen wij de Time To Move Run in Parijs, georganiseerd door Vittel! In deze 1e editie moesten we tijdens het extra uur zoveel mogelijk toeren van 2 km afleggen. Dit was een ludieke actie van Vittel om aan te tonen dat tijdsgebrek geen excuus mag zijn om niet te sporten. Wij zetten ons beste beentje voor!

Time to Move run

Paris is always a good idea!

Na een lange busrit startte de avond met een uitgebreid diner in het hotel, waar we onze medebloggers en pers beter leerden kennen. Het was heel gezellig! Na het diner hadden we nog enkele uren te gaan vooraleer de wedstrijd begon. En zeg nu zelf, een bezoek aan Parijs is niet helemaal compleet zonder de Eiffeltoren te zien! Zo gezegd, zo gedaan. Na het bewonderen van de prachtig verlichte Eiffeltoren, en het verteren van ons avondeten, was het tijd om ons voor te bereiden op de Vittel Time To Move Run.

Time to Move run

Time to Move run

Time To Move Run in Parc De La Vilette (Parijs)

Het loopdorp in Parc De La Vilette opende zijn deuren vanaf 23 uur. We haalden ons borstnummer af en kregen onmiddellijk warm tijdens een leuke opwarmsessie, gegeven door enthousiaste coaches. En hoewel (een goeie) tijd in deze wedstrijd niet echt een rol speelde (of juist wel?!) begon de adrenaline wél te stijgen.

Time to Move run

Het hele dorp was mooi versierd en overal stonden er vuurtjes om ons op te warmen. De looppaden waren kleurrijk verlicht, luide muziek galmde door het dorp, de sfeer zat er duidelijk in!

Time to Move run

Zowel ervaren lopers als minder ervaren lopers waren aanwezig maar één ding stond vast: iedereen zou een goeie tijd lopen!

Time to Move run

Topwedstrijd, topervaring!

Doorheen Parc de la Villette lopen om 2 uur ’s nachts, en dat in het gezelschap van zo’n 700 andere – neon verlichte – lopers. Wat een unieke ervaring!

Time to Move run

En iedereen deed zijn best om zoveel mogelijk op te vallen. En wat hoort daarbij? Een flashy outfit natuurlijk!

De wedstrijd was trouwens goed georganiseerd. Om de 10 minuten werd de tijd afgeroepen en ondertussen klonk er ook opzwepende muziek uit de boxen. We hadden nooit verwacht om nog supporters te zien maar langs de zijlijn stonden er toch tientallen enthousiastelingen.

Time to Move run

Michelle liep 10 km en ikzelf 11.77 km tijdens het extra uur. Vittel verwende ons achteraf met een leuke goodiebag vol drankjes (veel water, offcourse!) en lekkere snacks.

Time to Move run

Start to move

Wij vonden deze ludieke actie van Vittel een superinitiatief maar 1 uur winnen valt slechts 1 x per jaar voor. En bewegen is een dágelijkse must. Maar hoe plan je nu beweging (en sport) in je
dagelijkse leven in, zonder met de nodige excuses op de proppen te komen? Wij geven onze 10 best motiverende tips:

  1. Test eens andere leuke groepslessen uit in plaats van altijd dezelfde lessen (bijvoorbeeld een leuke ubound of kickboxing
  2. Zoek een buddy om mee te sporten die jou kan overtuigen als je dreigt het sporten te cancellen als het weer eens een drukke dag was: een vriendin, een college of zelfs je hond.
  3. Probeer meer te bewegen op je werk (neem de trap ipv de lift, bel al rechtstaand, ga naar een collega ipv deze op te bellen, plaats de printer ver van je bureau,…)
  4. Sta een uur vroeger op om sporten, zo kan je de rest van de dag geen excuses meer maken om niet te sporten. Zelfs sportminister Muyters doet het, zo bleek uit De Slimste Mens ter wereld.
  5. Stel realistische doelen voor jezelf. Als 3u per dag sporten niet lukt, neem jezelf dan voor om bv een aantal stappen per dag te doen, of een bepaald aantal uren per dag te bewegen (dit kan tegenwoordig geregistreerd worden met een smartwatch).
  6. Koppel het aangename aan het onaangename: doe oefeningen tijdens het tv-kijken, doe jumping jacks terwijl je eten op het vuur staat, doe squats na je toiletbezoek, voer lunges uit per trede op de trap,… Keuze genoeg!
  7. Gebruik apps die je activiteiten meten zodat je op het einde van de week ziet wat je eigenlijk allemaal gedaan hebt van beweging. Zoals bv Runkeeper, Nike+, Strava,…
  8. Beloon jezelf na het behalen van een bepaalde doelstelling. Hello new shoes!
  9. Gebruik “huistoestellen” om mee te sporten. Flesjes water van een halve kg of anderhalve kg zijn ideaal voor armoefeningen. Ook je salontafel kan handig zijn voor beenoefeningen. Wie zei dat fitnesstoestellen duur zijn?
  10. Koop leuke outfits die je heel goed staan. Zo verlang je om deze aan te doen en móet je wel sporten.

Hup, geen excuses meer en let’s face it: IT’S TIME TO MOVE!

Sluit Menu